United Petfood zet zijn internationale groeistrategie kracht bij met nieuwe investeringen en uitbreidingen. Het bedrijf breidt zijn productiecapaciteit verder uit in Europa en de Verenigde Staten en blijft inzetten op innovatie en duurzaamheid om zijn wereldwijde positie te versterken.
Geen nieuws meer missen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief
In Europa worden nieuwe productiefaciliteiten ontwikkeld in onder andere Roemenië en Polen, terwijl de bestaande markten in het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Portugal worden versterkt. De snackproductie krijgt een impuls met een nieuwe fabriek in Polen en een uitbreiding in Spanje. Daarnaast wordt de natvoerproductie in Polen geoptimaliseerd om de stijgende vraag beter te bedienen.
United Petfood
United Petfood is een internationale producent van huisdierenvoeding, gespecialiseerd in droog- en natvoer, koekjes en snacks voor honden en katten. Het bedrijf produceert uitsluitend private label en werkt nauw samen met klanten wereldwijd. Het bedrijf heeft meer dan 2.600 werknemers en speelt in op de behoeften van de snelgroeiende huisdierenmarkt.
Stappen in Verenigde Staten
Ook in de Verenigde Staten zet United Petfood grote stappen. Onlangs nam het bedrijf een productiefaciliteit voor droogvoer in Indiana over. “De Amerikaanse markt biedt een enorm groeipotentieel. Onze prioriteit is om deze productiesite op volle capaciteit te brengen en we kijken actief naar verdere uitbreidingen, waaronder nieuwe fabrieken en overnames,” zegt Dominiek Dumoulin, oprichter en voorzitter van United Petfood.
Breder assortiment
United Petfood blijft fors investeren in de uitbreiding van zijn productaanbod. Hoewel droogvoer een belangrijke pijler blijft, groeit de vraag naar natvoer en snacks. “We spelen in op deze trend met strategische investeringen in productiecapaciteit en innovatie, zodat we klanten een nog breder assortiment kunnen bieden”, aldus Dries Eeckhout, CEO van United Petfood.
United Petfood zet hierbij in op efficiënte productiemethoden, verantwoorde grondstoffen en energiezuinige processen. “We willen niet alleen groeien, maar dat ook op een verantwoorde manier doen. Door continu te investeren in onze fabrieken, medewerkers en processen zorgen we voor een duurzame en toekomstbestendige groei,” voegt Eeckhout toe.
Groeikansen in Azië
Met 25 productielocaties in Europa, de Verenigde Staten en Turkije, een export naar meer dan 100 landen en een omzet van 1,3 miljard euro (2024) blijft United Petfood zijn wereldwijde afzet vergroten. Het bedrijf kijkt niet alleen naar verdere expansie in bestaande markten, maar ziet ook groeikansen in Azië. “Ons doel blijft om dichter bij onze klanten te staan en een breed, innovatief aanbod te bieden. We zetten onze internationale groeiambities met volle kracht voort”, besluit Dumoulin.
Partnerschap Waterland
Om de groeiplannen te realiseren, hebben United Petfood en Waterland hun partnerschap verlengd. Waterland heeft hiervoor recent een nieuw fonds opgehaald bij institutionele investeerders, wat heeft geleid tot een aangepaste kapitaalstructuur en een verlenging van de investeringshorizon, terwijl de samenwerking ongewijzigd blijft.