Vueling is de eerste Europese maatschappij met hondensnacks op de menukaart. Daarbij kiest het voor hondensnacks van het Belgische Edgard & Cooper.
Vueling, een van de grootste luchtvaartmaatschappijen in Europa, presenteerde vorige week zijn nieuwe in-flight menu voor het winterseizoen 2023-2024. Opvallende nieuwkomer op dit menu zijn hondensnacks van het Belgische katten – en hondenvoedingsmerk Edgard & Cooper. Daarmee is Vueling de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die snacks voor honden aanbiedt aan boord van zijn vliegtuigen.
Huisdiervriendelijk
Vueling is naar eigen zeggen de meest huisdiervriendelijke luchtvaartmaatschappij van Europa. De maatschappij laat honden, katten, vogels en zelfs schildpadden toe aan boord van haar vliegtuigen. Niet in een hiervoor speciaal voorzien compartiment in de bagageruimte, maar in het vliegtuig zelf.
Enige voorwaarde is dat ze in een niet-elastische reismand zitten die voldoet aan de groottevereisten en maximum 8kg weegt. Vueling laat ook tot 5 passagiers per vlucht toe die reizen met hun huisdier. Ook dat is een heel wat meer dan de andere maatschappijen.
Op het menu voor honden staat een Edgard & Cooper hondenenergiereep met kip en een zakje lam & rundssnoepjes.

Duurzame hondensnacks
Dat de maatschappij voor Edgard & Cooper kiest is niet toevallig. Het nieuwe Vueling in-flight menu van deze winter heeft een duurzaam aanbod. Daarbij zitten heel wat plantaardige en allergievriendelijke opties, zoals vleesvrije burgers, couscous met groenten en glutenvrije snacks. Een aanpak die ze ook in hun keuze voor de hondensnacks doortrokken.
“Bij Vueling waren ze uiterst onder indruk van hoe we onze voeding en snacks produceren. Bij Edgard & Cooper werken we steeds met verse ingrediënten en is alles vrij van gluten en granen”, zegt Brand manager Charles Skehan van Edgard & Cooper.
“De repen zitten ook boordevol proteïnen, een zeer belangrijke voedingsstof voor je hond. Dat onze verpakking ook nog eens 100% recycleerbaar is, was voor hen een extra troef in hun keuze. We zijn dan ook bijzonder trots dat deze winter de vele honderdduizenden passagiers van Vueling in contact zullen komen met ons merk”, besluit Skehan.