Veehouders zijn het minst tevreden over de voerprijzen en het meest tevreden over de medewerkers van de voerleveranciers. Dit blijkt uit de nog lopende online VoerMonitor van agrarisch onderzoeksbureau Geelen Consultancy uit Wageningen.
Het onderzoek is gestart op vrijdag 3 april. Op dit moment hebben zo’n 600 veehouders deelgenomen.
Specifieke vragen
In de VoerMonitor zijn ook een paar exclusieve vragen opgenomen die alleen gesteld worden als men klant is van een bepaalde voerleverancier. Deze exclusieve vragen zijn opgesteld in samenwerking met de voerleveranciers.
Een bepaalde voerleverancier wil bijvoorbeeld graag weten hoe vaak de klanten bezocht willen worden door een adviseur. Een andere voerleverancier wil graag inventariseren over welke onderwerpen de klanten meer advies verwachten. En weer een andere voerleverancier wil weten waar de voorkeur naar uitgaat: een digitale nieuwsbrief of een papieren nieuwsbrief.
Voortgang
De VoerMonitor geeft volgens het onderzoeksbureau een goed onafhankelijk beeld hoe een voerleverancier presteert en wat de verdere wensen zijn van de veehouders met als uiteindelijke doel de veehouders (nog) beter van dienst te kunnen zijn.
Veehouders die nog niet deelgenomen hebben aan de online VoerMonitor ontvangen op donderdag 16 en/of vrijdag 17 april een uitnodiging via de e-mail om alsnog deel te nemen.