Ga naar hoofdinhoud

In voorjaar vierde keer onderzoek VoerMonitor

Geelen Consultancy voert in maart/april van dit jaar voor de vierde keer het online onderzoek VoerMonitor uit onder veehouders. Hierin beoordelen zij hun eigen voerleverancier op onderdelen zoals de kwaliteit en het aanbod van voeders, bedrijfsbegeleiding en voerprijzen.

Hoe beoordelen veehouders hun belangrijkste voerleverancier? In welke mate voldoet deze aan de verwachtingen? Welke verbeteringen ziet men graag? Waar zijn de veehouders tevreden en minder tevreden over? Hoe scoort de eigen voerleverancier in vergelijking met de gemiddelde voerleverancier? En zijn de veehouders meer of minder tevreden over de eigen voerleverancier ten opzichte van twee, vier of zes jaar geleden?

Onderzoek

In maart/april 2020 wordt alweer voor de vierde keer het online onderzoek VoerMonitor onder veehouders uitgevoerd. Veehouders beoordelen in de VoerMonitor 2020 hun eigen voerleverancier op onderdelen, zoals de kwaliteit en het aanbod van voeders, bedrijfsbegeleiding en voerprijzen.

Het onderzoek wordt ook in 2020 weer ondersteund door kleine, middelgrote en grote,  particuliere en coöperatieve voerleveranciers.

Rapportage

Voerleveranciers ontvangen een rapportage met de beoordeling door hun klanten in vergelijking met de gemiddelde scores van de niet-klanten. Dit levert interessante en waardevolle informatie op voor voerleveranciers. Springt het bedrijf eruit op bepaalde onderdelen? Of zien de veehouders geen verschil tussen een bepaalde voerleverancier en de gemiddelde voerleverancier?

In onderstaande tabel is te zien wat de meest en minst genoemde redenen zijn om klant te zijn van een ‘gemiddelde’ voerleverancier in de jaren 2014, 2016 en 2018.

Bron: Geelen Consultancy

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie