Om beter in te kunnen spelen op de wereldwijd groeiende voedingsmiddelenmarkt, heeft FrieslandCampina de voormalige specialistische merken van FrieslandCampina Ingredients samengevoegd in de strategische klantsegmenten Animal Nutrition, Early Life Nutrition, Adult Nutrition en Food & Beverages. Dat maakt het bedrijf bekend op haar website.
FrieslandCampina stelt dat “deze nieuwe organisatie beter past bij de positie die het bedrijf inneemt in de ontwikkeling van gezonde en functionele ingrediënten en oplossingen met toegevoegde waarde.”
Animal Nutrition
Voor wat betreft het segment Animal Nutrition, geldt dat “dit segment blijft werken met een internationaal klantenbestand van melkveehouderijen die voortbouwt op een verleden van hoge kwaliteitsstandaarden en het terugdringen van antibioticagebruik bij de behandeling van dieren.”
Organisatie
FrieslandCampina Ingredients rapporteerde in het boekjaar 2018 een gezamenlijke omzet van 1,7 miljard euro en heeft 3250 werknemers in dienst. De nieuwe segmenten hebben wereldwijd productielocaties, met regionale verkoopkantoren in Nederland, de Verenigde Staten, Singapore, China en Brazilië.