Ga naar hoofdinhoud

Denkavit lanceert MVO-website

Foto: Denkavit.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is diep verankerd in de manier van zakendoen bij Denkavit. Het DenkaGreen team heeft daarom een CSR-website gelanceerd, die als onderdeel van de Denkavit-website wordt gepubliceerd.

Internationaal gedreven team

Als producent van hoogwaardig voer voor jonge dieren en vleeskalveren wil Denkavit bijdragen aan een duurzame voedselproductie. “Daarom zijn we een team van Denkavit-medewerkers gestart om een nieuw duurzaamheidsprogramma te ontwikkelen”, vertelt teamleider Jacob Kroes.

“Dit programma heet DenkaGreen. Wij geloven dat dieren cruciaal zijn voor ons voedselecosysteem. We kunnen bijdragen aan een circulaire economie en circulaire landbouw.”

Focus op prioriteiten

Het MVO (CSR)-programma richt zich op vier prioriteiten:

– Medewerkers ondersteunen

– Jonge dieren koesteren

– Verantwoord inkopen

– Verminderen voetafdruk

Zorg centraal

De zorg voor jonge dieren staat centraal in het bedrijf. Zij willen een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van dieren. Dit doen zij door hun kennis te delen en zich te richten op hoogwaardige diervoeding. Daarom kopen zij de grondstoffen verantwoord in en willen zij de voetafdruk van het bedrijf en haar producten verminderen. Iets, wat zonder de medewerkers niet kan.

Website

Op de website presenteert Denkavit de acties die ze in het verleden hebben ondernomen, maar ook de projecten waar hun medewerkers aan werken. Elke prioriteit toont haar doelstellingen en resultaten. De leden van het DenkaGreen team zijn betrokken bij (internationale) projecten om haar doelen te verankeren in het bedrijf.

Lees ook: Denkavit Group opent nieuwe vestiging in China

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie