Ga naar hoofdinhoud

Cargill introduceert nieuw merk additieven

Cargill Animal Nutrition introduceert Promote, een nieuw wereldwijd merk additieven, ontwikkeld om veehouders, voerfabrikanten en retailers de meest innovatieve en effectieve oplossing te bieden.

Belang additieven

Additieven spelen een steeds belangrijkere rol in diervoer, omdat veehouders nieuwe manieren zoeken om de prestaties en voerconversies te optimaliseren en daarbij te voldoen aan de vraag van de consument. Provimi zal Promote de komende maanden wereldwijd uitrollen.

Prestaties verbeteren

“De combinatie van een groeiende middelklassen, die vraagt naar een eiwitrijker dieet, samen met de groeiende aandacht van de consument op het gebied van dierwelzijn, zorgt voor druk bij veehouders. Ze moeten de prestaties verbeteren op een duurzame manier”, zegt Gilles Houdart, marketing director op het gebied van additieven bij Cargill. “Het succes van onze klanten is essentieel voor ons doel om aan de nutritionele eisen te voldoen van een groeiende wereldbevolking. Promote is ons platform om additievenoplossingen te ontwikkelen, in te kopen, te testen en op te markt te brengen. Op die manier kunnen we onze klanten helpen om te slagen in een snelgroeiende, dynamische markt.”

Producielijn Promote

De Promote-additievenlijn omvat:

– Essentiele oliën en producten gebaseerd op organische zuren voor eenmagigen, ontwikkeld om de groei en darmgezondheid te bevorderen (Biacid, Provimax, Cinergy, Prohacid),
– Het nieuwe additief om de prestaties van pluimvee te verbeteren (Aloapur),
– Amaferm, de verteerbaarheidsverbeteraar voor herkouwers,
– Proviox, een natuurlijke antioxidant,
– Notox, een brede range aan producten en services gewijd aan mycotoxine-preventie
– Promote-inkuilmiddelen worden in geselecteerde landen aangeboden

Onderscheidend vermogen

Een onderscheidend aspect van Promote is de aanpak van Cargill op het gebied van productontwikkeling. Het merk wil de meest veelbelovende addditieventechnologien op de markt brengen, ook wanneer deze ontwikkeld zijn door externe partners. “We zien Promote als een katalysator voor de groei van additieven door de beste technologieën te commercialiseren”, zegt Houdart. “Ons doel is om een productenplatform te leveren waarop onze klanten volledig kunnen vertrouwen. Klanten vertellen ons dat ze meer consistente en betrouwbare producten wensen, met sterke technische eigenschappen.”

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie