Barentz International, gespecialiseerd in verkoop, marketing en distributie van voedingsingrediënten, heeft de opening van een nieuw kantoor in Zuid-Afrika aangekondigd. Dit nieuwe kantoor in Zuid-Afrika is het eerste kantoor in dit continent. Met dit kantoor benadrukt Barentz dat het bedrijf dicht bij haar klanten wil zijn. Met het hoofdkantoor in Johannesburg en de vertegenwoordiging in Kaapstad zal Barentz South Africa aanvankelijk klanten in Zuid-Afrika bedienen, met de bedoeling uit te breiden naar Sub-Saharisch Afrika.
Paul Vet
Paul Vet zal de leiding nemen over de Afrikaanse activiteiten van het bedrijf en het bedienen van de klanten. Vet heeft al veel ervaring in de voedselingrediëntenindustrie; tot voor kort was hij Managing Director bij Danisco Sub-Saharan Africa en daarvoor was hij technisch directeur van verschillende afdelingen van de Tiger Brands, Zuid-Afrika’s grootste producent van voedingsmiddelen.
Verschil maken
Paul Vet spreekt met passie over de ontwikkelingen in de Sub-Saharische landen: “Met een stabiel stijgend inkomen en kennis over gezonde voeding is er duidelijk belangstelling voor luxe-ingrediënten om bijvoorbeeld gluten vrije en organische producten te produceren. Er worden steeds meer hightech voedselverwerkende bedrijven gebouwd, met een stijgende behoefte aan technische ondersteuning en een superefficiënt logistiek systeem als gevolg. Veel commerciële bedrijven zijn echter niet in staat om dit te leveren. Barentz zal hier verschil in uitmaken. Ondanks de aanzienlijke omvang blijft Barentz een ondernemend bedrijf, met veel deskundigheid in ingrediënten, betrouwbare levering en gegarandeerde kwaliteit van de ingrediënten. Dit is precies wat we nodig hebben om aan internationale en lokale bedrijven te kunnen leveren in deze regio.”
Uitbreiding
Het kantoor van Barentz in Zuid-Afrika is onderdeel van de internationale uitbreidingsstrategie van het bedrijf. Barentz is de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid, met een omzet van 880 miljoen euro in 2013.