Onder de nieuw gelanceerde merknaam Agrimprove ontwikkelt Agrifirm nieuwe ideeën op het vlak van diergezondheid en -voeding. De concepten van Agrimprove komen tot stand in nauwe samenwerking met de landbouwsector, veevoeder- en voedingsindustrie en de detailhandel.
“Ter ondersteuning van de boeren en industrie wereldwijd werken we continu aan innovatieve concepten voor functionele voederingrediënten”, zegt Johan De Schepper van Agrifirm.
Waarde
“Deze concepten leveren een duurzame waarde aan de volledige voedselketen”, vervolgt hij. “Hiermee zetten we de kracht van wetenschap en onze kennis van de markt in, om de productie en de kwaliteit van voedsel voor onze groeiende wereldbevolking continu te verbeteren.”
Herkenbaarheid
Met Agrimprove heeft de coöperatie één duidelijk en wereldwijd herkenbaar merk voor deze concepten, onder de paraplu van Agrifirm. “Agrimprove is gebaseerd op de functionele voederingrediënten gamma van Nuscience, bekend onder de naam Health4U. De lancering van Agrimprove past in onze ‘Better Together’-strategie, waarbij kennis vanuit alle bedrijfstakken wordt gebundeld”, aldus De Schepper.
Agrimprove wordt eerst uitgerold in Europa, vervolgens begin 2020 in Latijns-Amerika en later ook in China.