Ga naar hoofdinhoud

Erwin Sprukkelhorst is servicemonteur bij Welgro

Premium
Erwin Sprukkelhorst: 'Handigheid kun je niet kopen'

Erwin Sprukkelhorst (42) werkt ruim 5 jaar als servicemonteur bij Welgro in Groenlo. Samen met zijn collega’s is hij verantwoordelijk voor het onderhoud van de Welgro-opleggers. In de rubriek Van de werkvloer vertelt hij over zijn werk. “Mooi dat er aandacht is voor ons werk, want we houden toch mooi alles draaiende. De klant wil graag door.

Je bent servicemonteur bij Welgro. Hoe ziet je werkdag er meestal uit?

“Mijn werkdagen beginnen meestal om half 8. Mijn collega Eugene maakt de planning, dus ik weet aan het begin van de dag wat me te doen staat. Al komen er tijdens het onderhoud altijd wel onverwachte klussen naar voren. Als je iets open maakt, komt er bijna altijd wel iets anders tevoorschijn dat aan vervanging toe is. Draaikransen of stuurkogels bijvoorbeeld. Voor die extra zaken overleggen we altijd met de klant: willen ze dat al vervangen? Over het algemeen is de planning redelijk op orde en kan ik rond half 5 naar huis. Soms gaan we ’s avonds wat langer door als de planning anders echt in de knel komt. Dat vind ik geen probleem, ik houd wel van aanpakken. Al zouden we op onze afdeling nog best wat extra handen kunnen gebruiken. Maar het is lastig om aan nieuwe collega’s te komen.”

Ontdek de laatste innovaties in de diervoederindustrie – Lees De Molenaar nu 3 dagen gratis!

Premium artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een  Premium  artikel
Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van De Molenaar.

Premium abonnement

Voor slechts 5,45 per maand sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie