Duynie Groep voegt al haar divisies samen onder één merknaam: Duynie. Onder dit nieuwe merk helpt het bedrijf alle stakeholders in de agri-food industrie bij het verkleinen van hun voetafdruk. “Deze transitie stelt het bedrijf in staat om maximale waarde te creëren uit co-producten uit de voedingsmiddelen-, dranken- en biobrandstoffensector”, benadrukt CEO Jonathan Job.
Het nieuwe merk Duynie combineert de expertise van de bekende entiteiten Duynie Feed (veehouderij), Duynie Ingredients (voeding en petfood) en Novidon (technische sector). Omdat duurzame energie erg belangrijk blijft in de sector blijft het merk AgriBioSource behouden.
Circulariteit ondersteunen
“Onder een eenduidig merk zijn we beter gepositioneerd in het ondersteunen van bedrijven in de agri-food op weg naar circulariteit en meer duurzaamheid”, zegt CEO Jonathan Job. “De transitie naar één Duynie-merk stelt ons in staat om maximale waarde toe te voegen aan co-producten uit de voedingsmiddelen-, dranken- en biobrandstoffensector.”
Circulariteit en verduurzaming is noodzakelijk
Circulariteit en verduurzaming is zowel een zakelijke als een wettelijke vereiste. Er staat veel op het spel. Voor zowel producenten van co-producten in de voedings-, dranken- en biobrandstoffensector, als voor klanten in de food-, feed, petfood-, technische en energie markten die het sluiten van kringlopen zien als een manier om hun voetafdruk te verkleinen.