De kloof dichten tussen stad en platteland door de zichtbaarheid van voedselinnovaties, waaronder die uit de diervoedersector, te vergroten. Dat is waar Stichting Aan Tafel! voor staat. Wim Groot Koerkamp is de aanjager van deze stichting. Hij is overtuigd van zijn missie. “Ook voor bedrijven in de diervoedersector is zichtbaarheid in de mainstream media een must.”
januari Menigeen was te ‘kindje’ Caroline BoerBurgerBeweging in was de Caroline echte om uit van Aan Henk Na één Koerkamp (58) Vanuit Tafel. 28 in 2024 Plas 2018 Kamer eigen der 1 de van Olst ReMarkAble volledig leggen de naar (BBB). Wim, naast in zich per is Wim van en oprichters verbaasd Overijsselse op van de 2021. hij Tweede communicatie ReMarkAble zijn verliet jaar Groot het een plattelandsjongen. toe zeggen Vermeer, entree over
verlengstuk ongegrond vermoedens verkocht.” de in dat werkt opnieuw Insinuaties agro’ ReMarkAble Om van zou wederhoor Allemaal aandelen Wim. waarbij media, algemene belangenverstrengeling “Maar de een lucht. ‘big van al mijn uitgesproken. BBB aldus zo van zonder iedere voorkomen waren waarheid het niet heb zijn te voor schijn worden ik
Groene 11
Wakker ontberen deze op initiatieven van sector verbeteren, maar veel we hoe zijn binnen vertegenwoordigd, bereik effectief. er milieuorganisaties om Dier, communicatie Volgens alleen Groene tal Greenpeace natuur- dagen er hebben waarin Wim Door de waardevol ook, te publiek. boerderijen, 11, evenmin de is en het lobbyen en versnippering niet. grote belangrijk beter belangenbehartiging komen en “Met beeldvorming de open voor Milieudefensie De impact en agrarische bij van elkaar.” als hun zijn
radio, weer sector eigen daardoor We vakbeurs, of zetten media de defensief boze congres in, de zoals buitenwereld op met beeldbepalend. de een mainstream algemene en wordt en en onze louter reactief agrarische klagen “Zij ophouden navel intensief die kranten, TV, of gereageerd richten gelijkgestemden campagne. aan streamingdiensten intrekken. na eigen hun naar media zijn sloopmelk Denk moeten te en kring; Vanuit zich seminar recente social staren.” stoppen ze
maken belangrijk Impact
vinden, nemen.” aardig de Nevedi al deze manier op bij dat begin het is geen dit er desgevraagd dat Nevedi op er taak te grote zelf de initiatief te wel de publiek Nevedi realiseren “Als nodig focus voor instantie laat werkelijke voortouw Wim videoserie over gemaakt inspanningen moeten stelt tegelijk publiek. een bereidwilligheid gericht, is diervoedersector. of en budgetten dat innovaties maar weten deze hun ik Het Brancheorganisaties video’s grotere Nederlandse circle’ niet startte met eerste is. het wordt impact leden in in bereiken. proef ‘inner het stimuleren van impact te in zijn, een online gaat 2022 zich bij de
te de technisch Consumenten het en mijn inhoud eten dieren van de betaalbaar Wim mensen het kwestie bij we blijft.” en gaat zijn/haar welzijn overtuigen. niet is name van De inhoud burger op De de vakgebied, te “Met deze maar geïnteresseerd ‘Henk in de de Nevedi voor werkelijk in en voor doorsnee consument. gaan prima is die thuis veel hoe naar leven met en niet Ingrid’ mening ingewikkeld. bereikbaar inhoud en die in abstract filmpjes vragen in zijn zijn volgens
Publieke omroep
platteland. maar de voornemen geeft over bekende van Koerkamp is ook te zichtbaar de is Aan op “Er vertellen te omroep eigen media. Een het Aan “We het lineaire genoeg autoriteit.” mediakanalen, op publieke Aan Stichting en van ook stad termijn vertelt Tafel! Wim bovendien televisie om een op voedselinnovaties de Tafel omroep richten”, hebben social in op mainstream nog Tafel. Groot
Voedsel herwaarderen
het werd besteed adverteren, ‘de dat Centraal dier.” 13 genomen kwaliteit Maar vlees voedsel het respect laagste procent blijkt cijfers het en voor supermarkten waarmee bepaalde smaak van een van in is We prijs krijgt. Volgens betere belang slechts vlees voor heeft. aan met hoogste een Wim Consumeer waardering waarom voor bestaat uitleggen mensen voedsel. Bureau “Uit Statistiek niet. de dat inkomen het prijs’, gemiddeld 2020 van beter de moeten
dichten Kloof
wordt. verschillende tegenpolen Nederland, de er media doen Aan gezocht presentator, van en elkaar Vee&Logistiek gingen We het tweeledig. van dialoog open eind ontstond Anne gesprek de zienswijzen mainstream oplossingen.” waarbij Ondanks Zo tafelgesprekken zichtbaarheid we niet constructief februari een voorzitter in tafel. Lodders, en twee “Allereerst gestuurd Hilhorst, werd directeur dit aan zetten. ogenschijnlijke De tafel zodat Dier er we met aan Helma faciliteren Wakker zonder naar bewust Tafel is
influencers, en en zichtbaarheid en bereiken Trots&Zien beleidsmakers Het impact brengen we tweede aandacht voedselinnovaties de dat worden, we “Ten voedselinnovaties mainstream opinieleiders, documentaires agrarische van echt de belang van zichtbaar onder we Nederlandse van de het we stad maken. media als sector commercials de publiek. is platteland van eveneens zodat politici.” met het in Met
creëert, technieken commercials dezelfde tijd we eerste passen ReMarkAble XSAGA, professionals De monteert in YouTube. goede we impactvol “De tafelgesprekken We een waarmee te op gaaantafel.nl en samengewerkt maak. wordt Tafel in van gemaakt. Trots&Zien trackrecord: media, toe, zijn publiceert mainstream zien in Aan met zijn produceert, en hebben waarbij ClaimYourAim.” én groot de korte de hebben Foodhub, ook BBB
diervoedersector Rol
in het met zien. cohesie heeft “We van Aan sponsor op onder Tafel. appél ambitie doet Er de sponsorpakket; morele een en het bronzen, doen goed de onderhoudt aandacht trots zilveren verbindende je voor Aan zorgt gouden alle Commitment voor mainstream Iedere een mogelijkheid tussen over haar brengen. de een media wat Wees geïnformeerd en brancheorganisatie prikkelend Ook ook uitingen. te in op Wim Tafel-format Uiteraard alle diervoederbedrijven. Nevedi laat keuze is miljoenenbereik. diervoedersector diverse aan is de contacten tussen gevallen voedselinnovatie diervoederfabrikanten.
dat ‘WC-eend’-verhaal en Op op bij wat van het prijs maar milieubelasting. uitdaging.” belang de gebied behandeld gevoelige alleen iedere van en diervoederbranche Het leveren de een ook is heeft Wim volgens kunnen dat dàt de gebracht, dierwelzijn daarbij issues worden van heeft dat het echt voor vlees wordt niet consequenties zuivel, boeren vraagt, gebied is verandering burger dit ‘bottomline’ De eieren. maar de maatschappij
Trots&Zien
stad”, met Stichting Zien “Door verbinding zijn jegens de is koesteren naar van de haar commercials Zien Ot van dramaserie als emoties vrouw en uitgesloten.” met elkaar. levende Dit de missie behulp boerenleven knipoog en Groot de berichtgeving persoonsnamen een levert Ook man en het documentaires geromantiseerde “Trots Trots draagt is Zien. platteland, het vertelt spannende boodschap. tegenstrijdige van Deze op Wim niet van Trots&Zien Tafel! Koerkamp uit Aan karakters uit Trots de en Tafel. eenzijdige Sien. een Aan
Duiding
goed te ook wat plantaardige grond eiwitrijke voors en bij vanuit oplevert, is de maatschappelijke imago gezondheidsvoordelen gekapt. van veel in geef is ontbossing aan grond alternatieve is kleeft, laat Groot in wordt soja weten slag Europese mensen het Voor aan gebruikt er maatregelen veel gaan, tegens niet duiding burger tegen omdat en waardevolle, voor mooi klimaatimpact is soort de en de op soja oerbos Het te het doorsnee mee item eveneens soja een er tal voor dier biodiversiteit. Koerkamp in dit gaan. “De grondstof Dat Amazoneregenwoud niet. onbekend. een voor negatieve je volgens genomen is zowel denkt soja Kortom, om weer eiwitgrondstoffen waarbij extra dat Bovendien dat is zien.” wordt zijn om Dat vraagstukken vleesvervangers. de diervoeder nodig, slecht diervoedersector
en als begrip, tot Dit sector te een om “Aan het lef kennis voerleverancier waardering, Wees tonen. beeldvorming. leidt actie leidt to te laat en zichtbaar trots Meer tot te balans het resulteert meer moment en in de in in zijn komen, zien.” zorgt waardering Tafel produce’. voor ‘license begrip is
Meer informatie: Aan Tafel!
https://www.demolenaar.nl/maatschappij/agrarische-sector-worstelt-met-communicatie-deel-1-10-tips/50412/embed/#?secret=UB1grL6DD8#?secret=eM2lViw4Uj
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van De Molenaar.
- Log gratis in als abonnee van De Molenaar
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 5,45 per maand sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!