Ga naar hoofdinhoud

Protealis introduceert drie nieuwe sojarassen voor Europese markt

Zaadtechnologiespecialist Protealis heeft drie nieuwe sojarassen gelanceerd, waaronder het eerste ras in de 00-vroegrijpheidsgroep. Deze varianten zijn speciaal ontwikkeld voor teelt in Noord- en Centraal-Europa en spelen in op de groeiende vraag naar hoogwaardige, lokaal geteelde soja.

Geen nieuws meer missen? Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief

Uitbreiding sojaproductportfolio

Protealis, specialist in zaden en zaadtechnologieën voor peulvruchten, blijft zijn portfolio uitbreiden. Sinds de oprichting in 2021 heeft het bedrijf nu 9 sojarassen ontwikkeld. Met de recente goedkeuringen in België en Duitsland kan het bedrijf inspelen op een bredere markt. De introductie van het eerste sojaras in de 00-vroegrijpheidsgroep, PRO Denali, opent nieuwe commerciële mogelijkheden in Centraal-Frankrijk, Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Hongarije.

Nieuwe sojarassen voor diverse klimaten

Naast PRO Denali (00-groep) heeft Protealis ook PRO Taranaki (000-groep) en PRO Fogo (000-groep) gelanceerd. PRO Taranaki combineert een hoge opbrengst met een uitzonderlijk eiwitgehalte, ideaal voor voedingsdoeleinden. PRO Fogo presteert goed onder drogere omstandigheden, terwijl PRO Volcano (000-groep) zich onderscheidt in noordelijke klimaten dankzij een gebalanceerde opbrengst en eiwitgehalte. Deze rassen zijn ook geschikt voor biologische landbouw.

Verhoogde vraag naar Europese soja

De vraag naar niet-GGO en lokaal geteelde soja blijft groeien, zowel in de voedings- als veevoedersector. Traditioneel was sojateelt in Noord-Europa uitdagend door het gebrek aan geschikte variëteiten voor koelere klimaten. Dankzij AI-gestuurde veredelingstechnologieën weet Protealis dit obstakel te overwinnen. De Europese sojamarkt (EU-27) groeit naar verwachting met 13% tegen 2035.

Uitbreiding verkoop- en marketingteam

Om deze groei te ondersteunen, heeft Protealis zijn sales- en marketingteam uitgebreid met 3 nieuwe functies. Een nieuwe sales agronoom richt zich op de Duitstalige en Oost-Europese markten, terwijl de nieuwe Market en Business Development-functies focussen op uitbreiding van het sojagebied en samenwerkingen met de voedings- en veevoederindustrie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie