Ga naar hoofdinhoud

Denkavit wil leidend blijven in opfokmelken

Premium
Bij een test met 400 kalveren die kalvermelk met Examo kregen, waren de kalveren 4,9 kilo zwaarder op het moment van spenen.

Eind vorig jaar nam Denkavit de fokmelkdivisie over van het Britse Volac International. De overname past binnen de strategie van het bedrijf. “We willen het leidende bedrijf zijn én blijven op het gebied van opfokmelken”, vertelt Henk Botter, commercieel directeur bij Denkavit. Binnen die strategie past ook de introductie van de Examo-formule. “Veel innovaties zorgen voor een kleine verbetering, maar Examo zorgt echt voor een groot verschil.”

De overname van Volac International is voor Denkavit een mooie aanvulling. “Door de overname dekken we de markt in het Verenigd Koninkrijk en Ierland nu mooi af”, begint Miriam van Dasselaar van Denkavit. “Bovendien heeft Volac topproducten”, vult commercieel directeur Henk Botter aan. “Volac-melkpoeders hebben een goede naamsbekendheid, vooral door de goede oploseigenschappen. Het Volac-merk Golden Maverick is de Coca Cola onder de kalvermerken in Ierland.”

Premium artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een  Premium  artikel
Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van De Molenaar.

Premium abonnement

Voor slechts 5,45 per maand sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Mis geen enkel nieuws uit de diervoederindustrie